خود سازی
نوشته شده توسط : هادی تات

آخرين عقايد جدي من ورژن 2010

یا

هفت اصل خودسازی

حالا هر چي من بگم اين مطلب كاملاً جديه شما كه باور نمي كنيد.

تقصير خودمه ، اينقدر چرت وپرت نوشتم كه وقتي حرف جدي مي زنم هيچكي باور نمي كنه .

     اخيراٌ مادر بزرگم كه خيلي دوستش داشتم فوت كرد، منم مدتي رفته بودم تو مود دپرشن . ما اصلاًٌ براي چي زندگي مي كنيم ؟ واقعاٌ ما توي اين دنياي درندشت داريم چه غلطي مي كنيم ؟ هدف اينه كه پولدار بشيم ؟ بيشتر حال كنيم ؟ بيشتر بخوريم ؟ آره ؟ اي كارد بخوره تو اون شكمت ! من دارم جدي مي گم. واقعاٌ چه بايد كرد ؟ 

   چرا آدمها بد ميشن ؟ چرا جنايت ميكنن ؟ چرا مذهبي هاي دو آتشه ديروز ، لا مذهب هاي هشت آتيشه ي امروز ميشن ؟ چرا انقلا بي ها ، ضد انقلاب ميشن؟ چرا آخوندها با دختر سوسول ها عكس انتخاباتي مي گيرن؟ چرا همچی میشه؟ 

   خيلي فكر كردم اما جوابش زيادي تابلو بود! همش تقصير اين نفس لامسبه ! اگر به شهوات نفساني ميدون بدي ميشي صدام ! ميشي يزيد ! ميشي خودت كه الان نشستي وداري اين مطلب رو ميخوني ! بهت بر نخوره ، همه مون غرق شهواتيم ، همه ! و تنها راه نجات........خودسازی!

۱-   مهار شهوتشهوت فقط شهوت جنسي نيست . شهوت نفس پرستي داريم ، شهوت پول داريم ، شهوت مقام داريم ، شهوت شكم داريم . از اين آخري ياد يكي از آشناها مون افتادم . آدم بدي نبود. به مسائل مذهبي علاقه مند بود . اما به شكمش بيشتر علاقه مند بود . مخصوصاٌ خيلي به چلو ماهيچه علاقه مند بود! شغل خوبي داشت. كارمند يك اداره ي خيلي مهم بود . يك بار سر ظهر به يكي از ارباب رجوع ها ميگه : " اگه ميخواي كارت راه بيفته يه چلو ماهيچه ما رو مهمون كن " . خوردن چلو ماهيچه همان و اخراج از اداره به علت رشوه خواري از ارباب رجوع همان ! بدبخت زندگيش داغون شد به خاطر شكم . 

۲- ساده زیستی: داشتن خانه ي مجلل آدم رو سنگدل مي كنه . ماشين گرون قيمت آدم رو سنگدل ميكنه . موبايل گرون قيمت آدم رو سنگدل مي كنه . ممكنه بعضي ها بگن با پول حلال كه اشكالي نداره. اما مگه امام علي پولدار نبود؟ باغ داشت . چاه آب داشت . پولش هم حلال بود . اما هيچ وقت سوار سانتافه نمي شد . تو نياوران هم خانه نداشت . موبايلش هم دوربين دار نبود . چون نمي خواست سنگدل بشه . 

۳-  محبت خدا و دوستانش: يك جايي شنيدم " دل حرم خداست ، در حرم خدا غير او را راه ندهيد ".  اصلاٌ حالا كه فكر ميكنم ميبينم نمي شه هم دوستان خدا را دوست داشت ، هم دشمنانش رو . نمي شود هم آرنولد را دوست داشت ، هم حضرت عباس رو . هم آنجلينا جولي را دوست داشت ، هم حضرت زهرا رو . تورو خدا تريپ روشنفكري نگيريد كه " آنجلينا جولي هم شايد عبد صالح خداوند باشد " ، حالم بد ميشه به خدا . 

۴-  گوش: موسيقي ... کردن در روح بشريت است . ببخشيد كه از لغت بي ادبانه ی... استفاده كردم . مي خواستم عمق مطلب رو برسونم . حالا نگيد " طالبان بازي در آوردي " . آخه خودم عوارض گوش كردن به موسيقي بد رو چشيدم . حتي بزرگان دين گفته اند كه " احتياطاٌ موسيقي حلال هم گوش ندهيد ". چون موسيقي اثر مستقيم توي  روح داره . توجيه نكنيد كه موسيقي آرامش بخشه واز اين چيزا . هروئين هم آرامش بخشه . اگه مَردي، بدون هروئين آرامش داشته باش .  

۵- چشم: نگاه كردن به تصاوير بد هم تاثيري مشابه عبارت فوق الذكر توي روح بشريت داره ! يه جايي شنيدم ذهن انسان اونقدر قدرتمنده كه هر تصويري رو ببينه تا آخر عمر توي حافظش ثبته وبا هيپنوتيزم ميشه حتي جزئيات تصاويري رو كه كسي 50 سال پيش ديده ، ازش بپرسي ! حالا اگه تصاوير بد زياد نگاه ميكني بدون كه – با عرض پوزش – ... کردی تو روحت !  

۶-  همنشینی:  " از اختلاط با كفار بپرهيزيد ". از تمام صحبت هاي آيت ا... بهجت فقط همين يه جمله توي ذهنم باقي مونده . هميشه از خودم مي پرسيدم ما كه از خودمون مطمئنيم ، يه كم اختلاط حالا چه عيبي داره ؟ تا اينكه مجبور شدم به خاطر مسائل درسي مدتي با يك نفر دم خور و معاشر بشم كه به معناي تمام كلمه بيشعور بود ! بعد از كمتر از يك ماه متوجه بروز علائم بيشعوري در خودم شدم! كم كم داشتم مثل اون حرف مي زدم . مثل اون فكر مي كردم وحتي تكيه كلام هاي اونو ميگفتم . براي خلاصي از اين حالت مدت ها با خودم درگير بودم وشايد هنوز هم مقداري از اون حالت توي من باقي مونده باشه ! 

۷- سعی بر انجام واجبات و ترک محرمات: اين قدر كثافت كاري توي اين دنيا ، توي فيلمها ، تو اينترنت، تو خيابون و تو دانشگاه ديده بودم كه ديگه حالم از اين دنيا به هم خورده بود. تا اينكه چند روز پيش ارژنگ يه اس ام اس برام فرستاد. حديثي از امام هادي بود به اين مضمون:"دنيا جاي خوبيه، چون ميشه توش كلي ثواب جمع كرد براي آخرت!". اين حديث مسير زندگي من رو عوض كرد. از ارژنگ يك دنيا ممنونم. 

 

    اينا يادداشت هاي كسي بود كه دوست داشت طلبه بشه ، ولي وقتي ديد كروبي شوت مشنگ ، خاتمي غرب زده و ابطحي گامبو هم طلبه بودند ، تصميم گرفت اول آدم بشه ، بعد طلبه بشه . 

                                    ملا شدن چه آسان     آدم شدن چه مشكل 

  البته به قول عزيزي ، " ميزان ، حال فعلي افراد است ". خدارو چه ديدي شايد عقايد من بعداٌ ۱۸۰ درجه عوض شد ، آدميزاده ديگه !

                                           ..................................................

پاورقي :

1-   از اينكه مجبور شدم اسم اهل بيت رو كنار اسم هنر پيشه هاي كثيف آمريكايي بيارم وجدانم گريپاژ كرده! خدايا توبه!

2- تبديل متن جدي " اصول خودسازي "  به متن طنز يكي از سخت ترين كار هايي بود كه تا به حال انجام داده بودم، خسته نباشم.( شما كه نميگي!)

 3- اول مي خواستم قسمت نظرات رو غير فعال كنم ولي به توصيه ي يكي از رفيقان شفيق نكردم ، فلذا التماس دعاها و فحش هاتون رو مي تونيد توي قسمت نظرات بذاريد! 

۴- آوردن نام سردبیر نشریه در متن و انواع پاچه خواری دیگر مثل خرید ساندویچ و غیره هم باعث رفع توقیف این مطلب و چاپ اون در نشریه نشد!

۵- در پايان بايد از همسرم به خاطر تايپ اين مطلب تشكر كنم  .  (اين يعني من ازدواج كرده ام ، مباركه ! مباركه! )

 





:: بازدید از این مطلب : 8037
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 12 / 6 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: